Cinderella Story
Le' Princessaa
have a blast !


i'm Mummy's little Snow White since 26th April 1995 and forever Daddy's little Cinderella ♥






Get a Glitter Calendar Click Here


Keep Calm and LILI






Older Posts | Newer Posts




Tagboard
Footprints here!

Just let me know your PRESENCE . so that i can VISIT yours ! NO harshword is ALLOWED Cheerioo



History
past stories . . . .


Radio Rebel ᵔᴥᵔ
♔ sahabat selamanya ♔
the one and only
my bornday 26 april :)


Advertisement
click below ▽ gracias !





backlink


FruitHearts
them them . i ♥ them












a letter to Encik M



dear MALAS ,
orang cakap , kawan baik bawak pengaruh besar dalam hidup kita . well , aku rasa aku setuju . kau ada kawan baik ? aku ada . nama dia MALAS . kau lettew . kau nie dah sebati dalam hidup aku . mana tak nya . aku buwad pape punn , surely teringatkan kau . yelah , rasa nak buwad hw , teringat kau . then , hanyut . bila nak study , teringat kat kau lagi . then , terbang . last-last terukir lah peta dunia aku kat atas bantal . macam tu jugak bila nak tengok tv . dulu tv tu kira macam hubby aku lah . before pegy sekolah , tv tu aku tengok dulu . bila balik sekolah , tv jugak aku kejar dulu . tak sah if makan bukan depan tv , spoil selera tahu . sekarang bila aku rindu tv , kau cakap "takpayah" . so , aku ikut saje apa kau cakap . kira macam aku nie memang kawan yang loyal gila babaa lah dengan kau nie kann ? even dalam class punn , kau tetap teman aku . see , macam mana aku nak fokus . kau cakap "borak" , aku punn borak . kau cakap "tido" , aku punn tido . kau cakap "berangan" , aku punn berangan . say short , aku memang totally dengar apa yang kau cakap . bila balik rumah , kau selalu jea suruh aku tido . membuta since balik sch sampai nak dekat Maghrib . tido macam dunia nie aku punya lah . if aku kena brainwash sikit kat sekolah , baru si Rajin nak jenguk-jenguk aku . sampai rumah , direct masuk bilik , shower , then siap-siap keluarkan segala buku and stationary . tapi kesian dia , kau nie lagi kuat . sekali kau jentik si Rajin , surely si Rajin nie tercampak sampai Pluto . next 4 tahun kelajuan cahaya lampu kunang-kunang baru datang balik . haa , nampakkan ? kau betul-betul sayang aku . then , buku kemana , pen punn entahh kemana . aku rapat-rapat dengan katil aku , peluk aku punya nightmare , pejam mata and bermulalah proses pembuatan air liur basi sampai matahari menyorok . how hebat kau punya pengaruh , kann ?

sebenarnya , aku try jugak namoo kawan dengan kau nie . yelahh , seriously menyusahkan aku punn --' mana takknya , problem memang bertimbun lah bila kau ada dengan aku . contohnya macam :
·         homework aku lagi satu inci nak sama level dengan gunung Everest .
·         past study aku burn sebab takk refresh balik , takk sempat punn nak panggil bomba .
·         dalam class , aku terbang sampai bintang then cikgu kat depan macam bercakap dengan dinding jea .
·         kengkadang uniform sekolah aku agak messy . yelah , berat hati aku nak pegang iron .
·         hubby aku punn aku dah ceraikan , Mr.Television .
·         even sometimes nak makan punn berat nak langkah ke dapur .
·         shower punn bila rasa aku betul-betul perlu . yelahh , tak berpeluh and still wangi , memang takk ahh aku nak shower lagi .
·         nak angkat sebatang penn punn rasa macam pikut selori balak .
·         bilik aku cantik sangat sampai ada iras-iras kandang ghimauu dah punn .
·         aku perlukan bakul kain yang besar gajah if mak tak tolong lipatkan semua baju aku .
·         aku rela tak minum dari kena cuci cawan yang aku minum tu .
·         kasut sekolah aku slow-slow bertukar jadi colour hitam .
·         bangun pagi , tetiba rasa sakit perut lah , kepala rotate 360 degree lah , kaki terkehel lah . actually semua punn imaginasi jea sebab dah set dalam kepala taknak pegy sekolah .
·         sebelum tido , aku akan fikir alasan untuk tak ke sekolah besok .
dah nampak masalah ? nie baru sebahagian , tahu . if nak kira problem sebab kau , memang takk cukup even plus plus jari kaki 3 ekor lipan .

berubah weh berubah ! *text from si Rajin*

sekarang bulan 6 . lepas tambah , tolak , darab , bahagi adalah dalam lebih kurang 5 bulan lagi nak SPM . tapi aku belum ready lah wehhhh ! itulah , kau nie macam namoo lari kod . aku tolak , kau datang balik . aku sepak , kau amik gam lekat kau kat aku . aku jentik , kau lari masuk poket aku . memang kau nie macam dah nekad namoo lari doe .

tapi aku lagi nekad . nekad nak 9A SPM . kalau boleh , 9a+ . hewhewhew . bolehlah bolehlah bolehlahhhh *melutut , merayu tapi entah kat siapa* but , firstly yang aku patut buat is - BREAK DENGAN MALAS . yes , you . kalau boleh sampai bila-bila aku taknak jumpa kau . dengar nama kau punn taknak . yang aku tahu , aku nak mengadap buku , study and do homework then success . yes , itu yang aku mahu . bila ada kau , satu kerja punn takk jalan . semua kerja punn jadi beku macam letak dalam peti ais . bila kau dah lesap , dalam class punn surely boleh concerntrate . benda yang cikgu ajar punn boleh straight masuk kepala hotak aku tanpa lalu tol . kata yang dipendekkan , memang semua kerja pun berehh . takde yang tertangguh . life aku punn smooth , sure jadi ala-ala budak nerd gitu *blushing , tutup muka dengan angry bird kuning* cewahh ! cantikk lah hidup aku if takde kau nie kenn kenn :o awesome awesome awesome *menari ballet*

last but not least , siapa cakap aku tak boleh tinggalkan kau ? aku percaya aku boleh . aku tak perlukan masa . just satu niat and kata hati yang kental , unbreakable by tukul gergasi , aku yakin relay aku and kau akan berakhir . aku kenal siapa aku , aku kenal diri aku and aku yakin boleh tinggalkan kau . once aku tinggalkan kau , aku akan make sure yang kau takkan datang lagi dalam hidup aku . aku nak buang kau jauh-jauh dalam tong sampah kat south africa to ensure yang kau akan stop kacau aku . aku tak nampak pape pekdah punn dalam relay nie . so , aku harap kau punn faham kann .

at the end , aku hope kau boleh lupakan aku pasal aku memang nak tinggalkan kau . from now on , please tinggalkan aku . Encik Malas , kita putus :')

love ,
Lili suraya

Post a Comment